Michel van Heerde
Na jarenlang in de zorg te hebben gewerkt, ben ik op een persoonlijke zoektocht gegaan naar antwoorden over mijn neurodiverse brein. Dit unieke brein laat mij op een associatieve manier denken, waardoor ik voortdurend verschillende koppelingen en verbindingen leg.
Vanaf mijn geboorte voelde ik mij anders dan anderen, en dit kwam voort uit een gebrek aan verbinding met mijn omgeving. In mijn zoektocht naar zelfbehoud overtuigde ik mezelf dat ik onafhankelijk wilde zijn, terwijl ik in werkelijkheid een sterke behoefte had aan verbinding en samenwerking. Mijn innerlijke systeem gaf echter constant alarmsignalen af wanneer ik probeerde contact te maken met anderen.
Tijdens mijn loopbaan heb ik het voorrecht gehad om met veel verschillende mensen te werken. Wat mij later opviel, was dat veel van deze mensen dezelfde alarmsignalen ervoeren als ik.
Deze gedeelde ervaringen zorgden voor een diepere verbinding en empathie tussen ons.
Het erkennen van deze gemeenschappelijke signalen droeg bij aan een omgeving waarin we elkaar konden begrijpen en ondersteunen. Elke interactie bood mij waardevolle spiegels en lessen die mijn ontwikkeling hebben vormgegeven. Deze inzichten hebben mij niet alleen geholpen om mijn eigen uitdagingen beter te begrijpen, maar leren mij ook om empathie en verbinding steeds beter te waarderen.
Naarmate ik beter leerde omgaan met de alarmsignalen van mijn systeem en deze minder op de voorgrond kwamen, begon mijn transformatie van introvert naar een steeds extravertere versie van mijzelf. Ik ontdekte de waarde van verbinding en realiseerde me dat het aangaan van relaties met anderen niet alleen haalbaar was, maar ook een bron van groei mocht zijn. Deze ontwikkeling stelde mij in staat om mijn intuïtieve inzichten en de gekoppelde theoretische onderbouwingen gemakkelijker te delen met de mensen om me heen.
In mijn werk heb ik altijd een sterke intuïtieve verbinding gevoeld. Wanneer ik iets ervoer, ging ik op zoek naar theoretische onderbouwing om mijn gevoelens te begrijpen. Deze manier van werken heeft mijn professionele leven vormgegeven en geholpen om mijn kennis (overdracht) verder uit te breiden.
Ik ben gepassioneerd over Sensorische- en Reflexintegratie om kinderen in hun kracht te zetten.
Voor mij is het belangrijk om kinderen onderdeel te maken van hun eigen (groei) proces, waarin ze zelf oefeningen uitvoeren.
Daardoor ook zelf de erkenning krijgen voor hun eigen inspanningen en resultaat.
Vanaf mijn geboorte voelde ik mij anders dan anderen, en dit kwam voort uit een gebrek aan verbinding met mijn omgeving. In mijn zoektocht naar zelfbehoud overtuigde ik mezelf dat ik onafhankelijk wilde zijn, terwijl ik in werkelijkheid een sterke behoefte had aan verbinding en samenwerking. Mijn innerlijke systeem gaf echter constant alarmsignalen af wanneer ik probeerde contact te maken met anderen.
Tijdens mijn loopbaan heb ik het voorrecht gehad om met veel verschillende mensen te werken. Wat mij later opviel, was dat veel van deze mensen dezelfde alarmsignalen ervoeren als ik.
Deze gedeelde ervaringen zorgden voor een diepere verbinding en empathie tussen ons.
Het erkennen van deze gemeenschappelijke signalen droeg bij aan een omgeving waarin we elkaar konden begrijpen en ondersteunen. Elke interactie bood mij waardevolle spiegels en lessen die mijn ontwikkeling hebben vormgegeven. Deze inzichten hebben mij niet alleen geholpen om mijn eigen uitdagingen beter te begrijpen, maar leren mij ook om empathie en verbinding steeds beter te waarderen.
Naarmate ik beter leerde omgaan met de alarmsignalen van mijn systeem en deze minder op de voorgrond kwamen, begon mijn transformatie van introvert naar een steeds extravertere versie van mijzelf. Ik ontdekte de waarde van verbinding en realiseerde me dat het aangaan van relaties met anderen niet alleen haalbaar was, maar ook een bron van groei mocht zijn. Deze ontwikkeling stelde mij in staat om mijn intuïtieve inzichten en de gekoppelde theoretische onderbouwingen gemakkelijker te delen met de mensen om me heen.
In mijn werk heb ik altijd een sterke intuïtieve verbinding gevoeld. Wanneer ik iets ervoer, ging ik op zoek naar theoretische onderbouwing om mijn gevoelens te begrijpen. Deze manier van werken heeft mijn professionele leven vormgegeven en geholpen om mijn kennis (overdracht) verder uit te breiden.
Ik ben gepassioneerd over Sensorische- en Reflexintegratie om kinderen in hun kracht te zetten.
Voor mij is het belangrijk om kinderen onderdeel te maken van hun eigen (groei) proces, waarin ze zelf oefeningen uitvoeren.
Daardoor ook zelf de erkenning krijgen voor hun eigen inspanningen en resultaat.